Selecteer een pagina

Covid-19, een duw in de rug…?

Covid-19, een duw in de rug…?

Moeten grote bedrijven zich opmaken voor een rigoureuze digitale transformatie? Vóór Covid-19 zagen veel directeuren hier de noodzaak niet van in. Maar de huidige crisis moet hen aan het denken zetten. Want behalve veel persoonlijk leed en een economische ravage heeft het virus nog een effect: totale disruptie. Organisaties worden onderworpen aan een van de zwaarste crash tests sinds jaren.

 

En vele zijn daar niet op voorbereid. Al lang voor de crisis hebben ze hun balansen leeggegeten, en hun business operating modellen zijn veel te log en kostbaar. Logisch, want deze bedrijven hebben nooit echt geïnnoveerd. Ja, met hun lippen beleden ze de digitale transformatie, maar in werkelijkheid creëerden ze alleen nieuwe gadgets, glimmende speeltjes waarmee ze de klanten voor zich probeerde te winnen. Ondertussen hebben deze bedrijven geen toegang tot de echte goudklompjes van hun bedrijf: de data die ze door de jaren heen hebben verzameld. Want die data liggen versnipperd in talrijke verouderde applicaties.

Dit positioneringpaper laat zien dat het ook anders kan. Het toont hoe jij de stap kunt zetten van applicatiegedreven naar datacentrisch. Je zult zien hoe je je data op kunt sporen, hoe je de gestructureerde data kunt scheiden van de ongestructureerde, hoe je die kunt opschonen, en hoe je vervolgens kunt zien of je voldoet aan de vigerende wetgeving. En ten slotte begeleiden we je bij de moeilijkste stap: hoe breng je die data over naar een next generation platform?

Verder zul je ontdekken wat je met die data kunt. Op het moment dat je er toegang toe krijgt, kun je gebruik maken van kunstmatige intelligentie. Daarmee kun je gegevens razendsnel analyseren, en jouw situatie vergelijken met soortgelijke bedrijven in de database. En nee, dat is niet alleen weggelegd voor de allergrootste multinationals. Want datacentrisme leidt tot democratisering. Ook kleinere bedrijven en zelfs ZZP ers kunnen van een dergelijke analyse profiteren.

Speciale dank gaat uit naar de experts: Ernst-Jan Louwers, Jan van de Poll, Lex Nicolai en Willem Beunis.

Whitepaper Digitale Transformatie 4.0

De Digitale Transformatie 4.0 is geen IT vraagstuk!

Het is disruptief en holistisch. De Digitale Transformatie 4.0 is een metamorfose van de hele organisatie.

Whitepaper The Future of Work

De grote uitdaging bij het invullen van bovenstaande vacatures is dat meerdere organisaties op zoek zijn naar deze professionals. Dit leidt tot schaarste. Onze zienswijze hierop hebben wij omschreven in de Whitepaper ‘The Future of Work’.

Whitepaper Digital Hero 2021

De markt lijkt op dit moment misschien wel stil te staan, maar de ontwikkelingen gaan op de achtergrond keihard door.

Door nu te na te denken over toekomstige projecten en welke Digital Leader hierbij past, kunnen organisaties bij het aantrekken van de markt direct schakelen.